Ученици търсят глобални решения за замърсяването и природните бедствия
Илюстрация: Guliver / iStock
Кинофестивалът "(не)Възможното образование“ продължава с теми, които интересуват деца, ученици, родители и учители. Прожекциите и дискусиите са в Центъра за култура и дебат “Червената къща" на ул. "Любен Каравелов" № 15.
Този уикенд посетителите ще видят демонстрация на „Играта за световен мир“, създадена от американския учител Джон Хънтър през 1978 г.
Играта предизвиква учениците да намират решения на глобални проблеми като химически замърсявания, природни бедствия и глад по мирен начин, изследвайки връзките на световната общност през призмата на икономически, социални и екологични кризи.
Участниците в играта се научават да живеят и творят в условия на несигурност, като това мобилизира критичното и креативно мислене и ги предизвиква да работят в екип, за да стигнат до печеливши решения.
Ще бъдат представени алтернативни методи на обучение, в т.ч. валдорфска педагогика, демократично образование и системата на Монтесори.
Валдорфската педагогика е създадена от Рудолф Щайнер, известен като основател на „науката за душата“ антропософия.
Първото училище Валдорф отваря врати през 1919 г. в Щутгарт, Германия, за деца от всички прослойки на обществото, което е революционно за времето си.
Днес Валдорфските училища са бързоразрастващо се международно движение с повече от 1 100 училища и 2 000 детски градини в над 70 страни по целия свят.
Филмът е посветен на 100-годишнината от основаването на първото Валдорфско училище.
Интервюирани са деца, родители, преподаватели и експерти от Китай, Аржентина, Индия, Косово, Израел, Кения и др., според които Валдорфската педагогика отговаря на днешната нужда от повече хуманност в образованието, адаптивност към местната култура и внимание към уникалното във всяко дете.
Дискусия и практическа работилница след филма с валдорфски педагози.
Подробности за филмите и програмата на http://odo.bg/kino-programa/
Регистрация на www.odo.bg.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари